viernes, 14 de mayo de 2010

ENTREVISTA


Us deixo aquí l’entrevista que li vaig fer a la Núria Sanz Oliveres. És mestra d’educació infantil i és la tutora de P4 del CEIP Eduard Toda.

- Quin tipus de recurs tecnològic utilitzes a la classe?
A l’aula tenim i utilitzem un ordinador, el canó i la pantalla. A banda tenim l’aula d’informàtica.

- Amb quina freqüència l’utilitzes les TIC?
L’ordinador de classe l’utilitzem 2 o 3 vegades al mes. A l’aula d’informàtica els nens i van una vegada a la setmana amb una altra mestra.

- De quina manera l’utilitzes? L’utilitzes com a un complement d’un contingut après o com a un veritable treball?
Quan els nens van a l’aula d’informàtica ho treballen més com un contingut (saber agafar el ratolí, moure’l per la pantalla…), en canvi a l’aula és més un suport per treballar el contingut.

- Per a quin tipus d’activitats l’utilitzes?
L’utilitzem per activitats d’ensenyament – aprenentatge (per explicar contes, veure pel•licules, ampliar informació d’algun contingut, per activitats de lecto-escriptura…).

- Els alumnes estan més motivats quan treballes amb aquest recurs que quan treballes amb un recurs tradicional?
Els agrada que utilitzem les noves tecnologies, tot i això, també estan molt motivats amb les activitats manipulatives. Per exemple, prefereixen veure i sobretot tocar les diferents parts d’una planta que mirar un video a l’ordinador.
Crec que si tinguessim una pissarra digital (per exemple) els nens tindrien un paper més actiu en relació a les noves tecnologies i potser estarien més motivats a l’hora de treballar amb aquest recurs.

- Has trobat millors resultats quan has treballat amb noves tecnologies?
Penso que és un suport més. Els resultats de l’aprenentatge del nen/a depenen també d’altres factors.

- Pel que fa als coneixements previs de les TIC, trobes molta diferència entre els infants d’una mateixa aula? Això influeix en l’aprenentatge i en els resultats?
Si que hi ha molta diferència pel que fa als coneixements previs de les TIC en una mateixa aula. Els alumnes que a casa tenen a l’abast les noves tecnologies els hi costa molt menys que els que mai havien tocat un ordinador.
Potser si que en alguns alumnes això els influeix en l’aprenentatge, però hi ha d’ altres factors molt més importants que condicionen l’aprenentatge d’un nen/a: el coneixement de la llengua, les vivències personals, la situació familiar, etc.

- Creus que els alumnes tenen un rol més actiu en el procés d’ensenyament-aprenentatge quan utilitzes aquest recurs o qualsevol altre recurs?
A l’aula d’informàtica si que són més actius però a l’aula de P4 no tant. A l’escola treballem molt basant-nos amb activitats manipulatives i vivencials i considero que és llavors quan tenen un paper més actiu.

- L’adaptació a aquesta nova manera de treballar ha sigut fácil o has tingut dificultats?
Ha sigut fácil, ja que pertanyo a una genració que sempre ha estat en contacte amb les noves tecnologies.

- T’has format? L’escola t’ha donat aquesta opció o ho has fet tu pel teu compte?
Si que m’he format, ho he fet pel meu compte, he fet un curset (on line) de les TIC que ofereix el Departament d’Ensenyament.

- Avantatges i desavantatges de les noves tecnologies a l’aula, més específic del recurs que utilitzes.
L’avantatge és que tens un altre recurs per arribar a motivar els nens. Com he dit abans hi ha nens i nenes que els motiva molt i a altres no tant. Però si utilitzant les noves tecnologies aconsegueixes motivar a un grupet doncs benvingudes siguin.
Desavantatge: No tenim la dotació necessària a l’escola. Les escoles de nova creació compten amb una dotació més complerta de recursos, però la nostra escola és antiga i a les classes només comptem amb els recursos esmentats (l’ordinador de classe, el canó i la pantalla). A primària si que tenen pissarra digital, però a infantil encara no en podem diposar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario