sábado, 15 de mayo de 2010

SOY MAESTRA




Aquí us deixo aquest video ja que ara fare una petita pausa perque tinc examens.

viernes, 14 de mayo de 2010

cha cha cha del cocodrilo

ADIVINA CUANTO TE QUIERO

peix irisat amb so

Maisy Birthday 01

CREACIO PROPIA

Aquí us deixo l'enllaç a un conte que he fet a una ma de contes. Es un conte molt sencill per treballar els animals de la granja i va dirigit a nens de 2 anys. A veure que us sembla:



ENTREVISTA


Us deixo aquí l’entrevista que li vaig fer a la Núria Sanz Oliveres. És mestra d’educació infantil i és la tutora de P4 del CEIP Eduard Toda.

- Quin tipus de recurs tecnològic utilitzes a la classe?
A l’aula tenim i utilitzem un ordinador, el canó i la pantalla. A banda tenim l’aula d’informàtica.

- Amb quina freqüència l’utilitzes les TIC?
L’ordinador de classe l’utilitzem 2 o 3 vegades al mes. A l’aula d’informàtica els nens i van una vegada a la setmana amb una altra mestra.

- De quina manera l’utilitzes? L’utilitzes com a un complement d’un contingut après o com a un veritable treball?
Quan els nens van a l’aula d’informàtica ho treballen més com un contingut (saber agafar el ratolí, moure’l per la pantalla…), en canvi a l’aula és més un suport per treballar el contingut.

- Per a quin tipus d’activitats l’utilitzes?
L’utilitzem per activitats d’ensenyament – aprenentatge (per explicar contes, veure pel•licules, ampliar informació d’algun contingut, per activitats de lecto-escriptura…).

- Els alumnes estan més motivats quan treballes amb aquest recurs que quan treballes amb un recurs tradicional?
Els agrada que utilitzem les noves tecnologies, tot i això, també estan molt motivats amb les activitats manipulatives. Per exemple, prefereixen veure i sobretot tocar les diferents parts d’una planta que mirar un video a l’ordinador.
Crec que si tinguessim una pissarra digital (per exemple) els nens tindrien un paper més actiu en relació a les noves tecnologies i potser estarien més motivats a l’hora de treballar amb aquest recurs.

- Has trobat millors resultats quan has treballat amb noves tecnologies?
Penso que és un suport més. Els resultats de l’aprenentatge del nen/a depenen també d’altres factors.

- Pel que fa als coneixements previs de les TIC, trobes molta diferència entre els infants d’una mateixa aula? Això influeix en l’aprenentatge i en els resultats?
Si que hi ha molta diferència pel que fa als coneixements previs de les TIC en una mateixa aula. Els alumnes que a casa tenen a l’abast les noves tecnologies els hi costa molt menys que els que mai havien tocat un ordinador.
Potser si que en alguns alumnes això els influeix en l’aprenentatge, però hi ha d’ altres factors molt més importants que condicionen l’aprenentatge d’un nen/a: el coneixement de la llengua, les vivències personals, la situació familiar, etc.

- Creus que els alumnes tenen un rol més actiu en el procés d’ensenyament-aprenentatge quan utilitzes aquest recurs o qualsevol altre recurs?
A l’aula d’informàtica si que són més actius però a l’aula de P4 no tant. A l’escola treballem molt basant-nos amb activitats manipulatives i vivencials i considero que és llavors quan tenen un paper més actiu.

- L’adaptació a aquesta nova manera de treballar ha sigut fácil o has tingut dificultats?
Ha sigut fácil, ja que pertanyo a una genració que sempre ha estat en contacte amb les noves tecnologies.

- T’has format? L’escola t’ha donat aquesta opció o ho has fet tu pel teu compte?
Si que m’he format, ho he fet pel meu compte, he fet un curset (on line) de les TIC que ofereix el Departament d’Ensenyament.

- Avantatges i desavantatges de les noves tecnologies a l’aula, més específic del recurs que utilitzes.
L’avantatge és que tens un altre recurs per arribar a motivar els nens. Com he dit abans hi ha nens i nenes que els motiva molt i a altres no tant. Però si utilitzant les noves tecnologies aconsegueixes motivar a un grupet doncs benvingudes siguin.
Desavantatge: No tenim la dotació necessària a l’escola. Les escoles de nova creació compten amb una dotació més complerta de recursos, però la nostra escola és antiga i a les classes només comptem amb els recursos esmentats (l’ordinador de classe, el canó i la pantalla). A primària si que tenen pissarra digital, però a infantil encara no en podem diposar.

jueves, 13 de mayo de 2010

INSTALACIONES PEDAGÓGICAS: Aplicación IMPROVISA





IMPROVISA


Improvisa Animaciones Sonoras és una aplicació que et permet crear composicions audiovisuals tocant el teclat de l’ordinador. Per fer-ho només s’han de possar les mans damunt el teclat i fer com si toqués el piano.
Amb aquest recurs pots començar a improvissar amb les carpetes de so i imatges existents.
Aquest recurs afavoreix el desenvolupament de la creativitat.

Quan entres a la pàgina, tens l’opció d’entrar:
- Entrar a l’aplicació “Improvisa Animaciones Sonoras”.
- Help i videotutorial. Guia didàctica – propostes didàctiques: on podem trobar una guia didàctica, el
tutorial d’improvisa i una galeria de projectes.
- Composicions destacades.

Us animo a provar-ho personalment i amb els nens a veure que us sembla i que surt.
La pàgina d’aquesta aplicació és:

http://w.w.w.improvisa.cat

Kidpix Tutorial 2




Aquí us deixo un video sobre com s'utilitza el Kidpix i a continuació us explico una mica que es.



QUE ÉS KID PIX?

El Kid Pix és un programa molt fàcil d’usar ja que imita el model de dibuix no digital, és a dir, comença amb una pantalla en blanc, similar a un full en blanc. Hi ha menús desplegables a la part superior de la pantalla i catorze eines de dibuix a l'esquerra, que són molt intuïtives. Cada eina té el seu so corresponent, i a més el programa permet crear-ne d’addicionals de tal manera que els usuaris poden donar claus o instruccions amb gravacions enregistrades previamente.

A http://www.xtec.cat podem trobar aquest recurs. Per poder utilitzar-lo ens l’hem de descarregar al nostre ordenador. Al menú de la pàgina http://www.xtec.cat/satis/ra/kidpix/ podem trobar el manual; eines i plantilles que ens permeten descarregar un arxiu, aquest arxiu és material per poder utilitzar amb el Kid pix; i activitats.

Trobo que és un recurs molt interessant pels alumnes i per a nosaltres, els mestres, ja que és atractiu i ens pot ajudar a motivar als postres alumnes.

Cazas del Tesoro.






Aquí us deixo un video on s’explica que és la Caza del Tesoro. És un recurs molt semblant a la Webquest, però més sencill.
Igual que la webquest, és un recurs molt interessant i útil per utilitzar amb internet. Espero que us sigui interessant i útil.

lunes, 10 de mayo de 2010


TAG GALAXY


Una companya m’ha ensenyat aquest recurs i el vull compartir amb vosaltres ja que crec que és molt interessant per treballar amb els alumnes, sobretot amb els d’infantil.
Podeu penjar i trobar fotografies per categories. No és un banc d’imatges qualsevol ja que la manera de presentar-ho és espectacular, a mi personalment m’agrada molt.
És molt fàcil d’utilitzar. Quan entres sembla que estiguis a l’espai, és molt xulo!


Us animo a que hi entreu i espero que us agradi.

http://taggalaxy.de/

domingo, 9 de mayo de 2010

PDI



Les pissarres digitals interactives consistiesen en un ordenador conectat a un videoprojector que projecta l’imatge de l’ordinador damunt una superficies llisa i rígida des de la que es pot controlar l’ordinador, fer anotacions sobre qualsevol imatge proyectada, gurdar-les, imprimir-les, enviar-les per correu electrònic i exportar-les a diversos formats.
La principal funció de la pissarra és controlar l’ordinador mitjançant una superfície amb un bolígrafo com sí fós el ratolí i fer anotacions.

Les pissarres digitals interactives ens donen la interactivitat amb la imatge que no ens donen les pissarres normals.

Una instal•lació normal d’una pissarra interactiva ha d’incloure com a mínim els següents elements:

  • Ordenador de taula o portàril.

  • Projector.

  • Medi de connexió: bluetooth, cable USB…

  • Pantalla interactiva.

  • Software de la pissarra interactiva.

TIPUS DE PDI:

Les PDI: el Mestre fa les anotacions des de i sobre la superfície de projecció. Els elements que la formen són una pissarra conectada a un ordenador i aquest conectat a un videoprojector.
Les PDI Portàtils: s’anomenen així les que es poden traslladar fácilmente d’una classe a una altra i quan és pot fer classe des de qualsevol lloc de la classe i es pot utilitzar qualsevol superfície de projecció. Es pot utilitzar un monitor o una TV plana en comptes d’un videoprojector.

AVANTATGES DE CADA TIPUS DE PDI:

PDI: es pot escriure directamente a la pissarra igual que en una pissarra convencional, és molt fácil d’utilitzar.
PDI portàtil: es pot traslladar a qualsevol lloc sense la necessitat d’un videoprojector, el mestre pot preparar els exercicis interactius al seu despatx o des de casa i després utilitzar-los a classe i es poden fer les aotacions des de la cadira.

BENEFICIS QUE T’OEFERIX LA PDI:

Beneficis per als docents:

  • És un recurs flexible i adaptable a diferents estratègies docents.

  • És interessant per a la innovación i el desenvolupamnet professional.

  • T’estalvies temps.

Beneficis per als alumnes:

  • Augment de la motivación i de l’aprenentatge.

  • Apropament de les TIC a alumnes amb necessitats especials.

Aquí us deixo uns enllaços on podeu trobar diferents recursos que es poden utilitzar amb les pissarres digitals:


http://intranet.sigmat.com/enlacesdim/

http://genmagic.net/repositorio/index.php

I aquí l'enllaç per poder veure un video de com s'utilitzen:


http://www.youtube.com/watch?v=GwlrJ_pgreo&feature=channel

jueves, 6 de mayo de 2010

JClic

Avui he estat mirant una mica per internet a veure que era això del JClic, aquest recurs que ens ofereix el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, és un projecte de software lliure.
JClic és un recurs que serveix per realitzar diversos tipus d’activitats educatives com exercicis de text, trencaclosques…

Les activitats es presenten per projectes, cada projecte està format per un conjunt d’activitats.

Per utilitzar aquest recurs primer heu de descarregar i instalar el JClic. El JClic té un assistent que permet descarregar les activitats i guardar-les a la biblioteca de projectes de l’ordinador. Aquesta biblioteca es crea la primera vegada que es posa en marxa el JClic o quan es fa la primera instal•lació d’un projecte.

El projecte JClic és una evolució del programa Clic 3.0 que té més de 10 anys i s’utilitzava per crear activitats interactives.

L’eina de programació que utilitza és Java i el format per emmagatzemar les dades de les activitats és XML.

JClic està format per 4 aplicacions:

• JClic applet: que permet incloure les activitats JClic en una pàgina web.

• JClic placer: permet realitzar les activitats des del disc dur de l’ordinador sense estar conectat a internet.

• JClic author: permet crear, editar i publicar les activitats d’una manera més sencilla, visual i intuitiva.

• JClic reports: és un mòdul de recollida de dades i creació d’informes sobre els resultats de les activitats fetes pels alumnes.

JClic té una estructura oberta que permet ampliar i/o adaptar les seves funcions en diversos aspectes.

El JClic pretén aprofitar els avantatges derivats de l'evolució d'Internet, de les prestacions tècniques dels ordinadors i dels entorns gràfics d'usuari

miércoles, 5 de mayo de 2010

ELS QUADERNS VIRTUALS

Avui parlarem d’un altre recurs, dels quaderns virtuals.

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya amb la voluntat de portar a la xarxa els quaderns tradicionals crea els quaderns virtuals. El projecte està format per un conjunt d'aplicacions de programari lliure que faciliten al professorat de qualsevol nivell i àrea educatius la creació de recursos didàctics multimèdia per tal d'avaluar el progrés i rendiment de l'alumnat.

Els quaderns virtuals estan creats pel professorat i serveixen per a que l’aulmnat treballi amb ells, igual que amb els quaderns tradicionals. Estan formats per un conjunt de fulls en els que es distribueixen preguntes i material addicional de referència i consulta. A més, les preguntes poden tenir punts de diàleg que permeten a l'alumnat i al professorat escriure comentaris i dubtes.

Els quadern virtuals permeten als mestres crear diferents propostes educatives gràcies a una estructura flexible. Poden ser utilitzats com a material de treball per a qualsevol àrea i nivell educatiu, a més, permeten afavorir l'intercanvi, l’accessibilitat i la compatibilitat de recursos entre diferents sistemes.

A nivell intern de l'aplicació, cada quadern està representat per un fitxer XML i un conjunt d'elements multimèdia (imatges, vídeos, àudios...). Aquest fitxer XML defineix l'estructura dels fulls i preguntes del quadern així com la seva avaluació.

L'aspecte visual o interfície que presenta el quadern virtual pot ser diferent segons l’ aparença. Hi ha 3 aparences disponibles: l’aparença estàndard, la infantil (més visual) i la formal (més seria).

Els tipus d'activitats suportats actualment per quaderns virtuals són les activitats de selecció, activitats d’ordenació, activitats d’omplir espais, activitats d’arrossegar, activitats de dibuix i activitats de zones sensibles (són preguntes on es poden unir punts d’una imatge).

lunes, 3 de mayo de 2010

UNA MÀ DE CONTES

He estat mirant la web d’una mà de contes i us vull explicar una mica que tal.
És una pàgina molt sencilla i fácil d’utilitzar. És una pàgina on pots trobar molts contes i de totes les classes. Són molt coneguts gràcies a l’emissió en TV3 i al Club Super 3.

Aquesta pàgina té 3 entrades: contes, tallers i blog.

Quan entres a contes pots triar visualitzar un conte per personatge, per orígen geogràfic, per tècnica, per títol, per autor o per il•lustrador. Un cop tries la teva elecció trobes que hi ha un munt de contes per seleccionar. Només has de clicar damunt d’un d’ells i disfrutar.

Quan entres a tallers hi ha 4 entrades:
- Dibuix: pots dibuixar un conte que existeixi o crear un de nou.
- Retall i composició: pots crear personatges i escenaris.
- Contes il•lustrats: per fer el teu propi llibre.
- Subtitulat: per subtitular un conte.
En les 4 entrades pots imprimir, guardar o enviar el teu treball a un amic o a la mateixa web.

En resum, és un recurs molt aprofitable per als educadors, mestres… ja que pot ser de gran ajuda en la nostra tasca docent.



En aquest enllaç trobar-heu un dels contes que podeu trobar a una ma de contes.


http://www.youtube.com/watch?v=pZTomstOO_o

domingo, 2 de mayo de 2010

LA PRESTATGERIA

Avui he fet un cop d’ull a la prestatgeria digital del xtec, és un dels serveis que ofereix el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

La prestatgeria és un servei que permet crear llibres virtuals amb aportacions de diferents personatges. És un recurs que s’ofereix als centres escolars i permet crear llibres virtuals amb continguts diversos i es pot utilitzar per a múltiples finalitats.

Cada centre pot tenir el llibres que vulgui i dins de cada llibre es poden crear tants capítols com es vulguin. Els llibres es poden llegir sense haver d'entrar a l'aplicació.

Considero que és un recurs interessant que es pot utilitzar a l’aula amb els alumnes.
Us deixo un exemple d'un dels llibres que podeu trobar a la prestatgeria del xtec:

http://phobos.xtec.cat/llibres/e3001929_1586/llibre/